The purpose of this study is to test whether the influence of satisfaction and reputation on
repurchase intention varies among analytic and holistic thinkers. We employed an individual
level approach to measure cross-cultural differences regarding thinking style and other variables.
We made a cross-cultural comparison via analyzing the effects of satisfaction and firm reputation
on repurchase intention, using data from the USA and Turkey that reflect analytic and holistic
thinking cultures, respectively. Also, we conducted intra-cultural analyses in which the USA data
and Turkish data were analyzed separately. Findings from these analyses revealed that holistic
and analytic thinking styles create differences at the individual level (intra-cultural) but not at
the cultural level (cross-cultural). In the Turkish sample, the impact of reputation on repurchase
intention is found to be stronger than that of satisfaction for holistic thinkers.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00