Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

A conceptual model for driving green purchase among indian consumers

Tytuł:
A conceptual model for driving green purchase among indian consumers
Autorzy:
Trivedi, Prashant
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/540576.pdf
Data publikacji:
2015-12-30
Wydawca:
Uniwersytet Warszawski. Wydawnictwo Naukowe Wydziału Zarządzania
Tematy:
green purchase behaviour
sustainability
selling point
contextual factors
Źródło:
Journal of Marketing and Consumer Behaviour in Emerging Markets; 2015, 2(2); 49-59
2449-6634
Język:
angielski
Prawa:
Wszystkie prawa zastrzeżone. Swoboda użytkownika ograniczona do ustawowego zakresu dozwolonego użytku
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Marketing is considered as responsible for increasing consumerism and overuse of limited resources. An endeavour to promote sustainable consumption is the need of the hour and an answer to growing concerns towards it is required. Marketing can be used as a tool to promote sustainability and increase responsible consumption. Many products which have energy saving potential can be successfully promoted through marketing activities. Increasingly, consumers are becoming aware about the issue and through constant marketing efforts green products and sustainable consumption can be taken to a high level. Contextual factors like value for money, features and selling point communication can play a crucial role in increasing the purchase of green products. Several studies are being conducted in this area but there is still a need for more research particularly in India. This paper will be a contribution to the existing area of knowledge and will focus on discovering the role which marketing can play in promoting sustainability among consumers in India. The factors which are responsible for sustainable consumption are explored and a conceptual model has been suggested which may help marketers in promoting green products and provide a platform for further research.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies