Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Analiza geopolityczna aktulnego stanu sieci kolejowej w Polsce

Tytuł:
Analiza geopolityczna aktulnego stanu sieci kolejowej w Polsce
The Analysis of Current Status of the Railway Transport System in Poland
Autorzy:
Falkowski, Mariusz
Pytel, Marek
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/539998.pdf
Data publikacji:
2014
Wydawca:
Polskie Towarzystwo Geopolityczne
Tematy:
sieć kolejowa
Polska
transport
geopolityka
railway network
Polska
transportation
geopolitics
Źródło:
Przegląd Geopolityczny; 2014, 9; 71-95
2080-8836
2392-067X
Język:
polski
Prawa:
Wszystkie prawa zastrzeżone. Swoboda użytkownika ograniczona do ustawowego zakresu dozwolonego użytku
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Przez ostatnie lata obserwujemy wyraźny spadek znaczenia kolei w polskim systemie transportowym. Nie można, nie zauważyć, że kraj, który ze względów geopolitycznych posiada jedną z najgęstszych sieci kolejowych w Europie, przeszedł w ostatnim dwudziestoleciu transformację systemową, która w naturalny sposób spowodowała, szczególnie w latach dziewięćdziesiątych, dynamiczny spadek udziału kolei w realizacji usług transportowych względem szybko rozwijającego się transportu drogowego. Spowodowało to największy w Europie stopień likwidacji i degradacji liniowej infrastruktury kolejowej. Aby temu procesowi zapobiec muszą być podjęte radykalne kroki, które przyczynią się do rozwoju transportu kolejowego, jako jednego z ważniejszych determinantów wzrostu społeczno -gospodarczego.

Over the last years we can see a clear decline in the importance of the Polish railway transport system. It can not be noticed that a country with such a geopolitical position has one of the densest railway networks in Europe, passed inthe last two decades of systemic transformation, which naturally caused, especially in the nineties, the dynamic decrease in rail transport in terms of service delivery quickly developing road transport. This resulted in Europe’s biggest stage elimination and degradation of linear infrastructure. To prevent this process must be taken radical steps that will contribute to the development of rail transport as one of the most important determinants of socio–economic development.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies