Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Inteligentna automatyzacja procesów finansowo-księgowych w centrach outsourcingu procesów biznesowych w Polsce

Tytuł:
Inteligentna automatyzacja procesów finansowo-księgowych w centrach outsourcingu procesów biznesowych w Polsce
Autorzy:
Szortyka, Katarzyna
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/53621982.pdf
Data publikacji:
2024-09-01
Wydawca:
Stowarzyszenie Księgowych w Polsce
Tematy:
inteligentna automatyzacja procesów (IPA)
zrobotyzowana automatyzacja procesów (RPA)
outsourcing procesów finansowo-księgowych
centrum usług wspólnych (SSC)
outsourcing procesów biznesowych (BPO)
Źródło:
Zeszyty Teoretyczne Rachunkowości; 2024, 48(3); 155-175
1641-4381
2391-677X
Język:
polski
Prawa:
CC BY-NC-ND: Creative Commons Uznanie autorstwa - Użycie niekomercyjne - Bez utworów zależnych 4.0
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Cel: Celem artykułu jest ocena stopnia inteligentnej automatyzacji procesów finansowo-księgowych w centrach usług działających na rynku outsourcingu procesów biznesowych w Polsce oraz próba określenia trendów i perspektyw dotyczących przyszłości. Metodyka/podejście badawcze: Głównym materiałem badawczym były raporty dotyczące sektora nowoczesnych usług biznesowych w Polsce za lata 2017–2023. Zastosowano przegląd literatury przedmiotu, analizę przypadków i wnioskowanie dedukcyjne. Wyniki: Uzyskane wyniki świadczą o tym, że rynek outsourcingu procesów finansowo-księgowych w Polsce zmienia się. Następuje stopniowy wzrost zaawansowania usług świadczonych przez centra usług outsourcingu procesów biznesowych (BPO), usług wspólnych (SSC) i globalnych usług biznesowych (GBS). Niewątpliwym motorem zmian jest technologia, która niesie ze sobą potencjał transformacyjny. Technologia zmienia charakter pracy – z powtarzalnej na pracę wymagającą wnikliwej analizy i rozwiązywania złożonych problemów. W centrach usług wzrasta tendencja do wdrażania inteligentnej automatyzacji procesów (IPA), która obejmuje m.in. rozwiązania zrobotyzowanej automatyzacji procesów (RPA) z wykorzystaniem sztucznej inteligencji (AI). Coraz częstsza automatyzacja powtarzalnych procesów finansowo-księgowych jest uwarunkowana potrzebą optymalizacji kosztów, zwiększeniem szybkości obsługi oraz poprawą jakości świadczonych przez centra outsourcingowe usług. Ograniczenia/implikacje badawcze: Przedstawione w artykule wnioski są ważne z punktu widzenia rozwoju i doskonalenia procesów finansowo-księgowych. Mają walor poznawczy i mogą być przedmiotem analiz decydentów na różnych poziomach zarządzania w centrach usług w Polsce i na świecie. Oryginalność/wartość: Artykuł zmniejsza lukę badawczą w zakresie inteligentnej automatyzacji procesów finansowo-księgowych. Przeprowadzone badania wpisują się w nurt ciągłego usprawniania procesów biznesowych. Zaprezentowane wnioski mogą być punktem wyjścia do podjęcia badań w ujęciu makroekonomicznym, ze szczególnym uwzględnieniem badań jakościowych.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies