Koszty transakcyjne jako determinanta wyboru modelu dystrybucji opartego o marketing wielopoziomowy Transaction costs as a determinant of choosing a distribution model based on multi-level marketing
The aim of the article is to present the phenomenon of dynamic development of the concept of distribution
of products and services based on a multi-level marketing model. Involvement in a scientific discussion
on changes in the economy that testify to the reevaluation of determinants of economic decisions in
organizations and may form the basis of new paradigms of the new institutional economy. Paradigms in
which not only the scale of transaction costs is important, but also the fact that they can be located inside
the organization. The article shows that this approach leads to a situation in which transaction costs may be
somehow the company’s assets. All this takes place as a consequence of the revaluation of the determinants
of transactions that are heading towards the so-called soft factors connected, for example, with the phenomenon
of trust in the organization, networking of entities, the phenomenon of prosumption and the win-win
strategy, understood more broadly than just satisfying the needs of the consumer technically related to the
features of the product or service.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00