Tourist offer is created by entities of the direct tourism economy, ie. hotels entrepreneurs,
travel agencies, tourist carriers and other handlers of tourism services. The tourist offer is also
created by the stakeholders in the tourist destination. The term tourist destination in the article
is understood in terms of the subject. The local governments play a fundamental role in shaping
the offer. The aim of this paper is to present the idea of the functioning of a tourist destination
as the subject of the tourism market, together with an indication of issues of cooperation,
competition and coopetition between the entities creating the tourist offer in the area. The text
explores the development of a tourist destination as the subject of the tourism market, along
with the attempt towards classification.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00