Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Corporate news disclosure on intangible assets during the COVID-19 crisis in pharmaceutical companies

Tytuł:
Corporate news disclosure on intangible assets during the COVID-19 crisis in pharmaceutical companies
Autorzy:
Petković, Miloš
Luty, Piotr
Mizdraković, Vule
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/53385945.pdf
Data publikacji:
2024-03-04
Wydawca:
Stowarzyszenie Księgowych w Polsce
Tematy:
intangible assets
corporate news
COVID-19
pharmaceutical companies
content analysis
Źródło:
Zeszyty Teoretyczne Rachunkowości; 2024, 48(1); 155-172
1641-4381
2391-677X
Język:
angielski
Prawa:
CC BY-NC-ND: Creative Commons Uznanie autorstwa - Użycie niekomercyjne - Bez utworów zależnych 4.0
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Purpose: This study explores corporate news communication about intangible assets during the COVID-19 crisis in the largest global pharmaceutical companies. Methodology/approach: Computerised lexical content analysis was performed on 297 articles (texts) from 34 companies, amounting to 280,246 words. We generated a bottom-up clustering of the keywords, titles and abstracts. The qualitative data were obtained from the ProQuest textual database by Clarivate. Findings: The research demonstrates that the biggest global pharmaceutical companies focused intensively on intangible assets during the crisis. They disclosed information on three main intangibles: (1) brand, (2) patent and (3) license, covering 78.17% of the entire corpus text. Research limitations: The study limitations include the fact that the sample concerns only the biggest pharmaceutical companies that met our criteria. Further research could cover small and medium-sized companies and other industries. Finally, further analysis could combine quantitative and qualitative methods within the same research. Originality/value: The research article contributes to the current literature on intangible asset narratives, showing how the biggest pharmaceutical companies tend to achieve a competitive advantage, stay successful during a crisis and address messages to their key stakeholders. Considering the high risks and existing uncertainties, these messages could be of the utmost importance.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies