Determinanty zatrudnienia studentów kierunku ZIIP Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu. Część 2 Determinants of employment of students of ZIIP at UE in Wrocław. Part 2
Celem niniejszej pracy była ocena oferty dydaktycznej przez studentów kierunku
zarządzanie i inżynieria produkcji (ZIIP) UE we Wrocławiu. Autorzy zamierzali udowodnić, że
studia magisterskie na kierunku ZIIP oraz dodatkowe formy wsparcia oferowane przez uczelnię
(Kuźnia Kompetencji, Staże na Start, Erasmus+) i wynikające z aktywności własnej gwarantują
studentom dobre przygotowanie merytoryczne do podjęcia pierwszej pracy. W oparciu o autorski
kwestionariusz przeprowadzono badania ankietowe na losowo wybranej grupie studentów
dziennych kierunku ZIIP w roku akademickim 2016/2017. Stwierdzono, że niewielu studentów
realizuje pełny proces dydaktyczny (słaba frekwencja na wykładach) oraz w niewielkim stopniu
uczestniczy w programach lub projektach oferowanych w ramach Kuźni Kompetencji, Staży na
Start czy Erasmus+. Znaczna część studentów pracuje zawodowo, co pozostaje w sprzeczności
z formułą realizacji studiów dziennych. Studenci starają się łączyć studiowanie z pracą zawodową,
co z kolei przyczynia się do tego, że mają większe doświadczenie w radzeniu sobie
w trakcie rozmowy kwalifikacyjnej i stosunkowo szybko znajdują pracę po ukończeniu studiów.
Większość studentów ocenia studia na kierunku ZIIP pozytywnie i jest z nich zadowolona.
The aim of this study was to evaluate the educational offer by ZIIP UE students.
It is intended to prove that the master’s degree in Management and Production Engineering
(ZIIP) and additional forms of support offered by Universities (“Expertise”, “Start Internships”,
“Erasmus+”) as well as those resulting from their own activity,, guarantee students a good
professional preparation to take the first job. Based on the original questionnaire, surveys
among a randomly selected group of full-time students of the ZIIP in the academic year
2016/2017 were conducted. It was found that only a few students carried out the entire didactic
process (poor attendance on lectures) and to a small extent participated in the programs
or projects offered through the forge of “Expertise”, “Start Internships”, “Erasmus+”.
A significant proportion of students work professionally, which is in contradiction with the
formula for the implementation of full-time studies. Students try to combine studying with
work, which in turn contributes to the fact that they have more experience in dealing with
interviews and find a job relatively quickly after graduation. The vast majority of students rate
studies in the field of ZIIP positively and are satisfied with them.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00