Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

W kwestii nowego modelu sprzedaży bezpośredniej produktów rolnych

Tytuł:
W kwestii nowego modelu sprzedaży bezpośredniej produktów rolnych
Question of the agricultural products direct sales model
Autorzy:
Kapała, Anna
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/531131.pdf
Data publikacji:
2013
Wydawca:
Uniwersytet w Białymstoku. Wydawnictwo Temida 2
Tematy:
direct sale
processed agricultural products
draft amendments to regulations
Źródło:
Studia Iuridica Agraria; 2013, 11; 243-253
1642-0438
Język:
polski
Prawa:
Wszystkie prawa zastrzeżone. Swoboda użytkownika ograniczona do ustawowego zakresu dozwolonego użytku
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
In the current law lacks provisions that would enable farmers to sell directly processed products without setting up a business. The Senate submitted draft act amending the Income Tax Act from individuals and the Act on Freedom of Business Activity (AFBA), designed to enable direct sales of processed products. The aim of considerations is to evaluate these legislative proposals. Therefore they were analyzed and compared with the Italian legal solutions. Generally is favorably accepted the proposal to exclude from being subject to the provisions of the AFBA farmers selling to consumers plant or animal products produced on his farm and processed in person or by family members of the farmer, in a manner other than industrial. The proposed criteria of processing, though not entirely precise, may be sufficient to determine the accessory nature of the activity. It would be justified to increase the amount of revenue, or rather of income tax–free to a level that would permit to achieve real additional income for the farmers. In such a situation it would be reasonable to extent the consequences of exceeding the specified limit on the ground of AFBA. This would be a measurable, quantitative parameter limiting the size of a processed products selling activity.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies