Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Kulturlandschaft Riesengebirge – Erforschung durch die Reiseliteratur und deren Didaktisierung

Tytuł:
Kulturlandschaft Riesengebirge – Erforschung durch die Reiseliteratur und deren Didaktisierung
Cultural landscape of the Giant Mountains – exploration through travel literature and its didacticization
Autorzy:
Nowicka, Dorota
Pacholski, Jan
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/52934281.pdf
Data publikacji:
2021-09-02
Wydawca:
Oficyna Wydawnicza ATUT – Wrocławskie Wydawnictwo Oświatowe
Tematy:
Riesengebirge
Theorie der Didaktik
Methodologie
Mountain Studies
Literatur
der Aufklärung
The Giant Mountains
theory of teaching
methodology
literature of the Enlightment
Źródło:
Orbis Linguarum; 2021, 55; 625-643
1426-7241
2657-4845
Język:
niemiecki
Prawa:
CC BY-SA: Creative Commons Uznanie autorstwa - Na tych samych warunkach 4.0
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
How to encourage students to read Enlightment literature in a foreign language? This article presents a proven method of working with German philology students with the travel literature of the 18th century. The described project was aimed at increasing the knowledge of students about a region, that is extremely interesting in terms of culture, namely about the Giant Mountains. The Giant Mountains, the border line between Bohemia and Silesia, have been described in various ways in the literature – in the case of aesthetic literature and non-fictional travel reports. The article is devoted to the history of early tourism in the Giant Mountains and the description of the authors of travel texts that were read with students as part of the project. An appropriate project implementation plan is the key to success: the aim is the simultaneous satisfaction of students and their language progress, as well as increasing the knowledge about the history of the studied region. The explanation of the way the project was implemented was described in the second part of the article, opening the possibility of its universal application among students of foreign philologies.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies