The article describes the role of the press in constructing the cultural strategies of war on the example from the conflict in the Republic of Tajikistan (1992-1997). On the basis of qualitative analysis newspapers published in Russian and Tajik we present one of these strategies - the efforts of the key factions of the conflict (the post-communists, the democratic opposition, the Islamic opposition) to convince Tajik society to a certain, designated vision of a new, independent Tajikistan.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00