Tytuł pozycji:
Zewnętrzne metody oceny jakości w ochronie zdrowia - akredytacja i system zarządzania według normy ISO 9001:2008
- Tytuł:
-
Zewnętrzne metody oceny jakości w ochronie zdrowia - akredytacja i system zarządzania według normy ISO 9001:2008
External methods of estimation of qualities in health care - accreditation and quality management systems ISO
- Autorzy:
-
Szetela, Artur
- Powiązania:
-
https://bibliotekanauki.pl/articles/526435.pdf
- Data publikacji:
-
2012-05-30
- Wydawca:
-
Uniwersytet Warszawski. Wydawnictwo Naukowe Wydziału Zarządzania
- Źródło:
-
Problemy Zarządzania; 2012, 2/2012 (37); 211 - 228
1644-9584
- Język:
-
polski
- Prawa:
-
Wszystkie prawa zastrzeżone. Swoboda użytkownika ograniczona do ustawowego zakresu dozwolonego użytku
- Dostawca treści:
-
Biblioteka Nauki
-
Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Niniejsze opracowanie zostało poświęcone analizie współczesnych narzędzi zarządzania jakością w placówkach ochrony zdrowia - normie ISO 9001:2008, będącej podstawą certyfikacji systemów zarządzania jakością (SZJ) oraz standardom akredytacyjnym opracowanym przez Centrum Monitorowania Jakości w Ochronie Zdrowia (CMJ), na podstawie których podmioty lecznicze funkcjonujące w trybie stacjonarnym, jak i ambulatoryjnym mogą się ubiegać o tzw. certyfikat akredytacyjny. Celem artykułu jest przedstawienie zewnętrznych systemów oceny jakości w ochronie zdrowia oraz dokonanie ich analizy porównawczej (genezy, celów, podstawowych założeń ze szczególnym uwzględnieniem wymagań normy ISO 9001:2008 oraz standardów akredytacyjnych Centrum Monitorowania Jakości w Ochronie Zdrowia.
This article presents an analysis of the modern instruments of quality management in health care services - ISO 9001:2008, which is the main issue of certification of quality management system and accreditation standards created by the Quality Centre of Monitoring in Public Health for medical units (hospitals, units of primary care) to receive the so-called accreditation certificate. The aim of this article is to present external quality assessment systems in health care as well as their comparative analysis (history, purposes, main assumptions) with a focus on the requirements of ISO 9001:2008 and accreditation standards created by the Quality Centre of Monitoring in Public Health.