Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Handel elektroniczny artykułami żywnościowymi z perspektywy klienta

Tytuł:
Handel elektroniczny artykułami żywnościowymi z perspektywy klienta
Electronic Trade in Foods from the Customer’s Perspective
Autorzy:
Grzybowska-Brzezińsk, Mariola
Rudzewicz, Adam
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/526399.pdf
Data publikacji:
2016
Wydawca:
Uniwersytet Warszawski. Wydawnictwo Naukowe Wydziału Zarządzania
Tematy:
consumer
internet
food
konsument
Internet
żywność
Źródło:
Problemy Zarządzania; 2016, 1/2016 (57), t.1; 166-175
1644-9584
Język:
polski
Prawa:
Wszystkie prawa zastrzeżone. Swoboda użytkownika ograniczona do ustawowego zakresu dozwolonego użytku
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Society is becoming an increasingly information society, and consumers are active and conscious buyers. Shopping in the electronic form is an interesting alternative to traditional shopping. Competition in the food market is growing and forcing companies to continuously fight for consumers. Entrepreneurs more often and more willingly choose to sell food on the Internet. The aim of the article was to identify determinants of consumer behavior in the use of e-commerce for purchases of food. The subject of research were customers of online food shops. Purchasers of food on the Internet are generally young, well-educated people in a good financial situation. The advantage of buying food online is convenience of the purchasing process and delivery of orders to the address indicated. Most purchased products are drinks, stimulants and sweets. The most popular online food stores are Alma delicatessen and Piotr i Paweł. A single purchase value far exceeds PLN 100.

Społeczeństwo staje się w coraz większym stopniu społeczeństwem informacyjnym, a konsumenci są aktywnymi i świadomymi nabywcami. Zakupy w formie elektronicznej są ciekawą alternatywą wobec zakupów tradycyjnych. Konkurencja na rynku żywności wzrasta i zmusza przedsiębiorstwa do stałej walki o konsumentów. Przedsiębiorcy coraz częściej decydują się na sprzedaż żywności przez Internet. Celem artykułu było określenie determinant zachowań konsumentów w zakresie wykorzystania elektronicznego handlu w zakupach żywności. Podmiotem badań byli klienci sklepów internetowych z artykułami żywnościowymi. Nabywcami żywności w Internecie są z reguły osoby młode, dobrze wykształcone, o dobrej sytuacji materialnej. Zaletą zakupów żywności w Internecie jest wygoda procesu zakupowego i dostawa zamówienia pod wskazany adres. Najczęściej kupowane produkty to napoje, używki i słodycze. Najbardziej popularne internetowe sklepy z żywnością to delikatesy Alma oraz Piotr i Paweł. Wartość jednorazowych zakupów zdecydowanie przekracza 100 zł.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies