Hispanic-owned businesses are the fastest growing in the United States, and their growth contributes significantly to the creation of jobs, business ventures, and economic activity. The purpose of this study was to investigate the role that culture and ethnicity play in the success of first-generation Hispanic entrepreneurs. The researcher used an exploratory qualitative approach to investigate the ethnic and cultural factors that contribute to the success of first-generation Hispanic entrepreneurs. The results of this study indicate that ethnic and cultural factors of first-generation Hispanic entrepreneurs such as language, cultural practices, religion, family support, beliefs, and community support play a significant role in their entrepreneurial success.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00