Postawy osób starszych wobec tradycyjnych i innowacyjnych kanałów dystrybucji usług finansowych The Attitudes of Elderly People Towards Traditional and Innovative Delivery Channels of Financial Services
The growing participation of elderly people in the structure of the population is posing new challenges for companies offering products to them. Financial services are an example of such products. Insurance and bank services offered to elderly people through traditional and modern delivery channels are a subject of the present text. Based on the literature review two research hypotheses were formulated: H1: socio-demographic characteristics of people over 50 years old affect their preferences as for using insurance services through traditional and modern distribution channels and H2: socio-demographic characteristics of people over 50 years old influence the availability of financial services perceived by them. The verification of the constructed hypotheses was carried out on the basis of research conducted among 1498 people aged 50+ from the northern Poland. Moreover, recommendations are included in the article for the economic practice serving better adaptation of the market offer to expectations of customers of financial services.
Rosnący udział osób starszych w strukturze populacji stawia nowe wyzwania przed przedsiębiorstwami oferującymi produkty do nich skierowane. Przykładem takich produktów są usługi finansowe. Przedmiotem niniejszego tekstu są usługi ubezpieczeniowe i bankowe oferowane osobom starszym z wykorzystaniem tradycyjnych i nowoczesnych kanałów dystrybucji. Na podstawie przeglądu literatury sformułowano dwie hipotezy badawcze: H1: Cechy społeczno-demograficzne osób powyżej 50. roku życia wpływają na preferencje w zakresie korzystania z usług ubezpieczeniowych za pomocą tradycyjnych i nowoczesnych kanałów dystrybucji oraz H2: Zmienne społeczno-demograficzne osób powyżej 50. roku życia wpływają na postrzeganą przez nich dostępność usług finansowych. Weryfikacja postawionych hipotez została zrealizowana na podstawie badań przeprowadzonych wśród 1498 osób w wieku 50+ pochodzących z północnej Polski. W artykule zawarto ponadto rekomendacje dla praktyki gospodarczej służące lepszemu dostosowaniu oferty rynkowej do oczekiwań klientów usług finansowych.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00