Women Entrepreneurs: A Study of Indonesian Female Evidence and Perception for Becoming Entrepreneurs Przedsiębiorczynie. Badanie danych dotyczących przedsiębiorczości i sposobów jej postrzegania przez kobiety w Indonezji
This study delineates the picture of the nature of women entrepreneurs in Indonesia. This study is important
for policy makers and scholars because it offers classical and contemporary evidence of women
entrepreneurs which contributes significantly to the success of Small and Medium-sized Enterprises
(SMEs) in Indonesia. This research sheds light on the issues of women’s entrepreneurial activities and
perceptions: their willingness to take the risk of entrepreneur, participation in enhancing local economy,
self-efficacy, perceived opportunity, role model and fear of failure. Besides providing interesting facts
about the perspectives of women entrepreneurs, this study also helps us to gain insight into the potential
of women entrepreneurs in Indonesia. The dataset from Global Entrepreneurship Monitoring (GEM)
Indonesia has been employed to outline a number of societal issues. Data were collected from 5,620
respondents from each province and also from rural and urban areas in Indonesia. To give a better view
of women’s entrepreneurial circumstances, the data were explored using the descriptive analysis method
equipped with pictures and facts. The results of the study will allow policy makers to understand how
the Indonesian women entrepreneurs are functioning. Policy makers at the national and local levels are
suggested to notice the situation of women entrepreneurs by making an injunction related to empowering
women in small and medium-sized enterprises.
W artykule przedstawiono charakterystykę przedsiębiorczyń w Indonezji. Opracowanie ma istotne znaczenie
dla decydentów i badaczy, ponieważ prezentuje klasyczne i współczesne dane dotyczące przedsiębiorczyń,
które w istotnym stopniu przyczyniają się do sukcesu małych i średnich przedsiębiorstw
w Indonezji. Badanie naświetla kwestie związane z działalnością przedsiębiorczą kobiet i ich poglądami na: chęć podejmowania ryzyka przedsiębiorczego, udział w rozwoju gospodarki lokalnej, poczucie własnej
skuteczności, postrzeganie możliwości, wzory do naśladowania oraz strach przed porażką. Opracowanie,
oprócz przedstawienia interesujących faktów dotyczących perspektyw przedsiębiorczyń, pozwala również
na przybliżenie ich potencjału w Indonezji. Do ukazania szeregu zagadnień społecznych wykorzystano
zestaw danych z badania przedsiębiorczości Global Entrepreneurship Monitor w Indonezji. Dane pozyskano
od 5620 respondentów pochodzących z poszczególnych prowincji, a także z indonezyjskich obszarów
wiejskich i miejskich. W celu uzyskania lepszego obrazu sytuacji kobiet pod względem przedsiębiorczości
analizy danych dokonano za pomocą metody analizy opisowej z wykorzystaniem wykresów
i faktów. Wyniki badania umożliwią decydentom zrozumienie, w jaki sposób funkcjonują indonezyjskie
przedsiębiorczynie. Decydenci na szczeblu krajowym i lokalnym powinni zwrócić uwagę na sytuację
przedsiębiorczyń, czemu powinni dać wyraz poprzez przyjęcie regulacji dotyczących wzmocnienia pozycji
kobiet w małych i średnich przedsiębiorstwach.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00