Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Rola konsumenta w procesie kreowania wartości opartej na zasadzie 5R

Tytuł:
Rola konsumenta w procesie kreowania wartości opartej na zasadzie 5R
The Role of the Customer in the Value Creation Process Based on the 5Rs Rule
Autorzy:
Wilczak, Agnieszka
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/526096.pdf
Data publikacji:
2016
Wydawca:
Uniwersytet Warszawski. Wydawnictwo Naukowe Wydziału Zarządzania
Tematy:
sustainable consumption
voluntary simplicity
de-consumption
collaborative consumption
zrównoważona konsumpcja
dobrowolna prostota
dekonsumpcja
konsumpcja współdzielona
Źródło:
Problemy Zarządzania; 2016, 1/2016 (58), t.2; 87-99
1644-9584
Język:
polski
Prawa:
Wszystkie prawa zastrzeżone. Swoboda użytkownika ograniczona do ustawowego zakresu dozwolonego użytku
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The purpose of this paper is to identify different motives that drive the customer and methods of practical implementation of the 5Rs rule. The author’s considerations start with the concept of customer value. Then, the author describes threats of overconsumption as well as the concept of de-consumption. De-consumption is defined as voluntary, it is not considered as the result of poverty. In the next part of the paper, different types of motivation are identified (e.g. proactive vs. reactive, egocentric vs. altruistic). The core part of the paper consists of the analysis of 5Rs and their interrelations. Finally, the author has identified the main challenges created by de-consumption for marketers. The paper is conceptual, and it is based on an extensive literature review.

Celem opracowania jest zidentyfikowanie motywów oraz sposobów praktycznego wykorzystania przez konsumenta zasady 5R. Punktem wyjścia jest zdefiniowanie pojęcia wartości dla klienta. Następnie scharakteryzowano zagrożenia wynikające z konsumpcjonizmu i przedstawiono koncepcję dekonsumpcji opartej na dobrowolnym wyborze, a nie sytuacji przymusu ekonomicznego, w jakiej znalazł się konsument. W kolejnej części pracy sklasyfikowano motywy, jakimi może kierować się konsument (proaktywne vs. reaktywne, egocentryczne vs. altruistyczne). Kluczową częścią pracy jest analiza składowych zasady 5R oraz ich wzajemnych relacji. W podsumowaniu zidentyfikowano wyzwania, jakie zjawisko dekonsumpcji stawia marketerom. Artykuł ma charakter koncepcyjny, a jego podstawę stanowią studia literaturowe.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies