One especially relevant key theme in Sociology of Education is to what extent parents’ cultural level has significant implications in students’ educational achievement and, as a consequence, in the social mobility inherently linked to level of education and professional training – that is, how far the so-called cultural capital has a meaningful influence on current Spanish society. In order to investigate this aspect, our purpose has been to make an analysis based on data coming from public opinion surveys carried out by major sociological and statistical Spanish institutions. Since recently, these data are freely available to researchers, what makes possible the access to viewpoints of large samples of respondents. In short, with a view in the two-generation transit throughout the Spanish educational system, we will observe the validity of patterns of social and cultural inequality still influencing – though not determining – the educational achievement of Spanish population and, therefore, its professional development.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00