Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Navigating tourism innovations in the post-COVID-19 era: A case study of Lithuania

Tytuł:
Navigating tourism innovations in the post-COVID-19 era: A case study of Lithuania
Autorzy:
Pociūtė-Sereikienė, Gintarė
Liutikas, Darius
Baranauskienė, Viktorija
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/52578069.pdf
Data publikacji:
2024
Wydawca:
Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu
Tematy:
tourism innovations
Tourist Information Centre
COVID-19 pandemic
post-COVID-19 era
re-tourism conception
Lithuania
Źródło:
Quaestiones Geographicae; 2024, 43, 2; 37-48
0137-477X
2081-6383
Język:
angielski
Prawa:
CC BY: Creative Commons Uznanie autorstwa 4.0
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The goal of this article is to uncover the innovative changes that have emerged in Tourist Information Centres (TICs) in Lithuania as a result of the COVID-19 pandemic. The article is based on the assessment of primary research data collected through completed in-depth questionnaires. The research results revealed that a significant number of TICs transformed their activities while adapting them to local tourists. TICs introduced new products, attractions, and services, updated webpages and mobile applications, and created online souvenir shops. The research results indicated that, because of the lockdown, some state tourism institutions in the regions, along with local service providers, experienced a ‘renaissance’ and a successful period. New products and services were essential for the tourism sector’s survival, and the majority of them continue to be used in the post-COVID reality, providing opportunities for greater resilience and reduced dependence on unexpected circumstances in the future. This article addresses discussion points related to general changes in tourism services in the context of resilience and the application of innovations. Additionally, the article introduces the concept of Re-tourism, which adds value to the development of the theoretical framework for post-COVID tourism.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies