Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Social Reporting as a Tool for Building Confidence Between the Bank and Its Environment

Tytuł:
Social Reporting as a Tool for Building Confidence Between the Bank and Its Environment
Raportowanie społeczne jako narzędzie budowania zaufania pomiędzy bankiem a jego otoczeniem
Autorzy:
Michalczuk, Grażyna
Konarzewska, Urszula
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/525491.pdf
Data publikacji:
2018-05-08
Wydawca:
Uniwersytet Warszawski. Wydawnictwo Naukowe Wydziału Zarządzania
Tematy:
banks
social report
confidence
relationships with environment
banki
raport społeczny
zaufanie
relacje z otoczeniem
Źródło:
Problemy Zarządzania; 2018, 2/2018 (74); 116-130
1644-9584
Język:
angielski
Prawa:
Wszystkie prawa zastrzeżone. Swoboda użytkownika ograniczona do ustawowego zakresu dozwolonego użytku
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The assumption of socially responsible attitudes and the provision of information regarding this aspect are becoming especially important in the activities carried out by banks, seen as unique service providers and public trust institutions. This is necessary from the perspective of building lasting relationships with their environment. It is, therefore, desirable that traditional reports, containing data recounting their ability to generate financial profits, be augmented by statements concerning social responsibility facilitating the assessment of the impact of their overall economic activity on groups of stakeholders, society and the environment as a whole. The aim of the article is to present social reporting as a tool for building confidence in relationships between a bank and its environment, to show the national and international trends in publishing these types of reports by banking sector entities and to analyze contents of social reports prepared by selected banks operating in Poland.

W działalności banków, jako specyficznych przedsiębiorstw usługowych, spełniających warunki podmiotów zaufania publicznego, szczególnego znaczenia nabiera nie tylko przyjmowanie społecznie odpowiedzialnych postaw, lecz także komunikowanie danych z tym związanych. Jest to niezbędne w perspektywie budowania trwałych relacji z otoczeniem. Pożądane staje się zatem uzupełnianie tradycyjnej sprawozdawczości banków, zawierającej dane na temat ich zdolności do generowania korzyści finansowych – raportami z zakresu społecznej odpowiedzialności biznesu, pozwalającymi określić wpływ całokształtu prowadzonej działalności gospodarczej na poszczególne grupy interesariuszy, a także społeczeństwo oraz środowisko jako całość. Celem artykułu jest przedstawienie raportowania społecznego jako narzędzia budowania zaufania w relacjach banku z otoczeniem, a także wskazanie ogólnych trendów związanych z publikowaniem tego typu raportów przez podmioty sektora bankowego w kontekście krajowym i międzynarodowym, jak również analiza zawartości tego rodzaju dokumentów sporządzonych przez wybrane banki funkcjonujące na polskim rynku.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies