Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Legitimacy Theory in Management Accounting Research

Tytuł:
Legitimacy Theory in Management Accounting Research
Teoria legitymizacji w badaniach rachunkowości zarządczej
Autorzy:
Zyznarska-Dworczak, Beata
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/525409.pdf
Data publikacji:
2018-01-03
Wydawca:
Uniwersytet Warszawski. Wydawnictwo Naukowe Wydziału Zarządzania
Tematy:
management accounting
corporate social responsibility
CSR
theory of legitimacy
legitimacy
rachunkowość zarządcza
społeczna odpowiedzialność biznesu CSR
teoria legitymizacji
legitymizacja
Źródło:
Problemy Zarządzania; 2018, 1/2018 (72), t.1; 195-203
1644-9584
Język:
angielski
Prawa:
Wszystkie prawa zastrzeżone. Swoboda użytkownika ograniczona do ustawowego zakresu dozwolonego użytku
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Legitimacy theory helps to understand the organization’s behavior in implementing, developing and communicating its social responsibility policies. The main assumption of legitimacy theory is fulfilling the organization’s social contract, which enables the recognition of its objectives. This in turn requires the adoption of a CSR strategy affecting various areas of activity, including in particular management accounting. The paper draws arguments from literature to identify the role of the legitimacy theory in management accounting research. The article’s thesis is that sustainable management accounting is a valuable tool of legitimacy for a socially responsible company. The paper is structured as follows: after the introduction, the second section provides the background for the research study; it is a literature review concerning the way in which accounting legitimizes the status of a socially responsible corporate. The third section of the paper presents sustainable management accounting (SMA) as a tool for legitimacy in a socially responsible company. And the last section is dedicated to the presentation of SMA development directions. On the basis of a normative approach, it presents the author’s proposal of treatment of sustainable management accounting as a tool for sustainable business legitimacy.

Teoria legitymacji pomaga zrozumieć zachowanie organizacji w zakresie wdrażania, rozwijania i komunikowania swoich zasad odpowiedzialności społecznej. Głównym założeniem teorii legitymizacji jest realizacja kontraktu społecznego organizacji, która umożliwia uznanie jej celów. To z kolei wymaga przyjęcia strategii CSR wpływającej na różne obszary działalności, w tym w szczególności na rachunkowość zarządczą. Artykuł ukazuje zrównoważoną rachunkowość zarządczą (SMA) jako narzędzie legitymacji dla jednostki odpowiedzialnej społecznie. Artykuł jest sformułowany w następujący sposób: po wprowadzeniu, druga sekcja stanowi tło dla badań – jest to przegląd literatury dotyczący sposobu, w jaki rachunkowość legitymizuje status jednostki społecznie odpowiedzialnej. Trzecia część artykułu przedstawia SMA jako narzędzie legitymizacji w jednostce odpowiedzialnej społecznie. Ostatnia część poświęcona jest prezentacji kierunków rozwoju SMA. Na podstawie podejścia normatywnego przedstawiono propozycję autora, aby traktować zrównoważoną rachunkowość zarządczą jako narzędzie służące zrównoważonej legitymizacji biznesowej.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies