Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Wspieranie rozwoju kompetencji kulturowej w środowisku Polonii brazylijskiej

Tytuł:
Wspieranie rozwoju kompetencji kulturowej w środowisku Polonii brazylijskiej
Supporting the development of cultural competence in the Brazilian Polish community
Autorzy:
Latoch-Zielińska, Małgorzata
Morawska, Iwona
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/52446716.pdf
Data publikacji:
2024-06-28
Wydawca:
Wydawnictwo Naukowe Chrześcijańskiej Akademii Teologicznej w Warszawie
Tematy:
kompetencja kulturowa
język polski jako obcy i dziedziczony
Polonia
interkulturowość
zdalne metody kształcenia
cultural competence
Polish as a foreign and inherited language
interculturalism
remote education methods
Źródło:
Studia z Teorii Wychowania; 2024, XV(2 (47)); 51-69
2083-0998
2719-4078
Język:
polski
Prawa:
CC BY: Creative Commons Uznanie autorstwa 4.0
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Artykuł włącza się do dyskusji nad sposobami kształtowania kompetencji kulturowej w nauczaniu i uczeniu się języka polskiego jako obcego. Pretekstem do podjętych rozważań była realizacja projektu „Język polski ponad granicami” finansowanego przez Narodową Agencję Wymiany Akademickiej. Podjęte działania miały na celu wzmocnienie społeczności polskiej w Brazylii, podtrzymanie polskości w świecie, podniesienie poziomu znajomości języka polskiego i polskiej kultury (dawnej i współczesnej). Zaprojektowane aktywności zostały zbudowane wokół pomysłu popularyzowania Polski poprzez prezentację Lublina i Lubelszczyzny jako regionu skupiającego w sobie jak w soczewce „kulturowe elementy polskości”. Dodatkowym wyzwaniem dla realizacji prezentowanego projektu był wybuch pandemii, co spowodowało przeniesienie wszystkich działań do przestrzeni wirtualnej. W artykule omówiono zrealizowane działania, ich atrakcyjność i efektywność. Poczynione obserwacje stały się podstawą do sformułowania ogólnych wniosków i postulatów dotyczących możliwości zdalnego kształcenia kompetencji kulturowej w ramach uczenia się języka polskiego jako obcego i dziedziczonego.

The article joins the discussion on the ways of shaping cultural competence in teaching and learning Polish as a foreign language. The pretext for the considerations is the implementation of the project "Polish language beyond borders" financed by the National Agency for Academic Exchange. The activities undertaken were aimed at strengthening the Polish community in Brazil, maintaining Polishness in the world, and increasing the level of knowledge of the Polish language and Polish culture (old and contemporary). The designed activities were built around the idea of popularizing Poland by presenting Lublin and the Lublin region as a region gathering "cultural elements of Polishness”. An additional challenge for the implementation of the title project was the outbreak of the pandemic, which resulted in the transfer of all activities to the virtual space. The article discusses the implemented activities, their attractiveness and effectiveness. The observations made are the basis for the formulation of general conclusions and postulates regarding the possibility of remote education of cultural competences as part of learning Polish as a foreign and inherited language.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies