Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Protestanat schools in Germany. The schools religious profile as a subject of pedagogical discourse

Tytuł:
Protestanat schools in Germany. The schools religious profile as a subject of pedagogical discourse
Szkoły ewangelickie w Niemczech. Profil wyznaniowy szkoły jako przedmiot dyskursu pedagogicznego
Autorzy:
Ernst-Milerska, Renata
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/52446701.pdf
Data publikacji:
2024-06-28
Wydawca:
Wydawnictwo Naukowe Chrześcijańskiej Akademii Teologicznej w Warszawie
Tematy:
school pedagogy
theory of education
school culture
educational responsibility
Protestant education
pedagogika szkolna
teoria wychowania
kultura szkoły
odpowiedzialność edukacyjna
edukacja protestancka
Źródło:
Studia z Teorii Wychowania; 2024, XV(2 (47)); 21-34
2083-0998
2719-4078
Język:
angielski
Prawa:
CC BY: Creative Commons Uznanie autorstwa 4.0
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Protestant schools in Germany. The school’s religious profile as a subject of pedagogical discourse. Public schools maintain denominational neutrality. They are meant for all students regardless of their worldview. In democratic countries, however, there exist also schools declaring a connection with a specific religious tradition, where a high level of education is usually provided. Nonetheless, they differ among themselves in their understanding of the relationship between the declared religious profile and their social and cultural pluralism. In this article, I will analyse the identity of evangelical schools in Germany on the example of selected pedagogical discourses in this field.

Szkoły publiczne zachowują neutralność wyznaniową. Są szkołami dla wszystkich uczniów niezależnie od ich światopoglądu. W państwach demokratycznych działają również szkoły deklarujące związek z określoną tradycją religijną. Są to często szkoły o wysokim poziomie kształcenia. Różnią się one w rozumieniu relacji między deklarowanym profilem wyznaniowym i pluralizmem społeczno-kulturowym. W niniejszym artykule dokonam analizy tożsamości szkół ewangelickich w Niemczech na przykładzie wybranych dyskursów pedagogicznych w tym zakresie.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies