Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Znakowanie produktów ży wnościow ych jako narzędzie gwarantujące prawidłową realizację konstytucyjnego prawa konsumenta do informacji

Tytuł:
Znakowanie produktów ży wnościow ych jako narzędzie gwarantujące prawidłową realizację konstytucyjnego prawa konsumenta do informacji
The labeling of food products as a tool that guarantees the correct implementation of the consumer’s constitutional right to information
Autorzy:
Żuchowska-Grzywacz, Monika
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/524323.pdf
Data publikacji:
2019-06-30
Wydawca:
Wydawnictwo Adam Marszałek
Tematy:
znakowanie, informacja, żywność, konsument
Źródło:
Przegląd Prawa Konstytucyjnego; 2019, 3(49); 229-243
2082-1212
Język:
polski
Prawa:
CC BY-NC-ND: Creative Commons Uznanie autorstwa - Użycie niekomercyjne - Bez utworów zależnych 3.0 PL
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Celem niniejszego opracowania jest wskazanie wybranych aspektów prawnych dotyczących prawidłowej realizacji konstytucyjnego prawa konsumenta do informacji w odniesieniu do znakowania produktów żywnościowych, ze szczególnym zaakcentowaniem uprawnień konsumenta w tym zakresie wynikających bezpośrednio z Kon-stytucji RP. Przeprowadzona analiza ma wykazać i zaakcentować wieloaspektowość i złożoność zagadnienia znakowania, przede wszystkim w kontekście sytuacji konsumenta określonej przez przepisy prawa konstytucyjnego. Z uwagi na specyfikę opracowania wykorzystane zostaną metody: dogmatyczna i analizy treści i analizy doku-mentów. Pozwolą one na zbadaniezebranego materiału, którym są przepisy krajowe na poziomie konstytucyjnym, jak i inne regulacje zawarte w ustawach szczegółowych obejmujących wskazaną tematykę. Z drugiej strony analizie poddane zostaną poglądy przedstawicieli nauki prawa, a w niezbędnym zakresie przedstawicieli innych nauk. Wykorzystane zostaną akty prawne, monografie prawnicze, komentarze oraz artykuły o charakterze naukowym.

The aim of this study is to indicate selected legal aspects regarding the correct imple-mentation of the consumer’s constitutional right to information in relation to the labe-ling of food products, with particular emphasis on the consumer’s rights in this area resulting directly from the Constitution. The conducted analysis is to show and empha-size the multi-aspect and complexity of the issue of marking, first of all in the context of the situation of the consumer defined by the provisions of constitutional law. Due to the specificity of the paper, the following methods will be used: dogmatic and content anal-ysis and document analysis. They will allow for the analysis of research material, which is national legislation at the constitutional level, as well as other specific laws covering the subject matter. On the other hand, the views of representatives of legal science and, to the necessary extent, representatives of other sciences will be analyzed. Legal acts, le-gal monographs, commentaries and articles included periodicals and legal monographs and comments will be used.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies