Prawo konsumenta do informacji o charakterze osobowym w Konstytucji RP z dnia 2 kwietnia 1997 roku The consumer’s right to information of a personal nature in the Polish Constitution
Niniejszy artykuł odnosi się do prawa konsumenta do informacji o charakterze osobowym, które wyrażone zostało w art. 51 Konstytucji. Autorka dokonała omówienia wskazanego przepisu, wyjaśniając możliwość jego zastosowania w układzie horyzontalnym, tzn. pomiędzy przedsiębiorcą a konsumentem. Z uwagi na dookreślenie norm konstytucyjnych w aktach prawnych rangi ustawy, zasadne było zwrócenie uwagi na ustawę z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych, a dokładnie na art. 24, art. 25, art. 32 i art. 33, bowiem to właśnie one odnoszą się do uprawnień słabszego podmiotu w zakresie dostępu do informacji które go dotyczą.
The article refers to the consumer’s right to information, which is expressed in art. 51 of the Polish Constitution. The author analyzed that provision, explaining the possibility of its horizontal effect, e.g. B2C. Due to the fact that constitutional rules are clarified by statutes, it was reasonable to draw attention to the statute of 29 August 1997 on the protection of personal data, namely the art. 24, art. 25, art. 32 and art. 33. Those provisions relate to the powers of a weaker entity in terms of access to information relating to it.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00