Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Stulecie rozwoju edukacji dorosłych w Polsce (1918–2018)

Tytuł:
Stulecie rozwoju edukacji dorosłych w Polsce (1918–2018)
A century of adult education development in Poland (1918–2018)
Autorzy:
Półturzycki, Józef
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/52425261.pdf
Data publikacji:
2023
Wydawca:
Akademickie Towarzystwo Andragogiczne
Tematy:
historia edukacji dorosłych
tradycje narodowe
twórcy i popuaryzatorzy edukacji dorosłych
history of adult education
national traditions,
creators and promoters of adult education
Źródło:
Rocznik Andragogiczny; 2023, 30; 377-398
1429-186X
2391-7571
Język:
polski
Prawa:
CC BY-ND: Creative Commons Uznanie autorstwa - Bez utworów zależnych 4.0
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Felieton został napisany w roku obchodów 100-lecia odzyskania niepodległości Polski, aby pełniej i dokładniej sięgnąć do tradycji narodowej oświaty i edukacji dorosłych, ukazać jej trwałe wartości, pomóc uzyskać informacje przydatne w rekonstrukcji i opracowaniu nowej koncepcji edukacji dorosłych, a przede wszystkim stać się formą uznania dla rzeszy ofiarnych oświatowców, którzy nie szczędzili sił i czasu, by służyć upowszechnianiu edukacji w środowisku ludzi dorosłych. Artykuł kończy krytyczna ocena analizowanego okresu edukacji dorosłych w Polsce.

This article was written during the celebration of the 100th anniversary of Poland regaining its independence. Its aim is to thoroughly and accurately explore the tradition of national education and adult education, highlighting their enduring values. It also seeks to gather information that can be useful for reconstructing and developing a new concept of adult education. Most importantly, this article aims to serve as a recognition for the countless dedicated educators who spared no effort or time in disseminating education among adults. It concludes by providing a critical assessment of the analyzed period of adult education in Poland.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies