Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Does Coopetition Strategy Improve Market Performance? An Empirical Study in Mobile Phone Industry

Tytuł:
Does Coopetition Strategy Improve Market Performance? An Empirical Study in Mobile Phone Industry
Autorzy:
Le Roy, Frederic
Sanou, Famara Hyacinthe
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/522264.pdf
Data publikacji:
2014
Wydawca:
Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach
Tematy:
Telefonia komórkowa
Rynek telefonii komórkowej
Współpraca
Mobile phone
Cooperation
Źródło:
Journal of Economics and Management; 2014, 17; 64-92
1732-1948
Język:
angielski
Prawa:
Wszystkie prawa zastrzeżone. Swoboda użytkownika ograniczona do ustawowego zakresu dozwolonego użytku
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
A central question about coopetition is its impact on performance. Past researches on this question obtained mixed results. No past researches have attempted to evaluate the impact of coopetitive strategies on performance compared with other strategies vis-à-vis competitors: aggressive, cooperative or coexistence strategies. In addition, there have been few studies that attempt to establish a relationship between coopetitive strategy and market performance. In order to fill these gaps, this research studies the impact of coopetitive strategy on market performance, compared to the impact of aggressive, cooperative and coexistence strategies. An empirical study is conducted in the mobile telephony industry. The method is a structured content analysis that identifies the strategic movements of mobile operators from different countries and geographical regions. The results show, first, that only three strategies may be identified in the industry: aggressive, cooperative and coopetitive. The results show, second, that the market performance depends on the strategy adopted toward competitors. A coopetition strategy seems to perform better than either an aggressive or a cooperative strategy. An aggressive strategy is more effective than a cooperative strategy.(original abstract)

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies