The paper analyses entrepreneurial attitudes, activity and aspirations in Turkey and Poland on the background of other European countries. The research is based on Global
Entrepreneurship Monitor (GEM) project and uses independent sample t-test as a main analytical tool. The main conclusion is that Polish and Turkish entrepreneurial profiles are similar in some respects and different in other. Turkey has higher level of opportunity recognition, entrepreneurial intentions, Poland has high fear of failure and both countries have similar level of entrepreneurial activity. In both countries there is a considerable
gender gap, businesses are innovative, in Turkey more entrepreneurs declare high growth expectations.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00