Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Patent management strategies: a review

Tytuł:
Patent management strategies: a review
Autorzy:
Grzegorczyk, Tomasz
Głowiński, Robert
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/522066.pdf
Data publikacji:
2020
Wydawca:
Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach
Tematy:
Intellectual property
Knowledge management
Patent management
Strategy
Technology management
Źródło:
Journal of Economics and Management; 2020, 40; 36-51
1732-1948
Język:
angielski
Prawa:
CC BY-NC: Creative Commons Uznanie autorstwa - Użycie niekomercyjne 4.0
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Aim/purpose – Intellectual property right management plays an increasingly important role in firms’ business strategies. While empirical findings prove that strategic intellectual property management is positively correlated with multiple dimensions of firm performance, those competences are still rare. The research on the strategies of patent management is dispersed. Therefore, the aim of this paper is to present an analysis of the main patent strategies. Design/methodology/approach – The method used in this paper is a narrative literature review in the area of strategic technology management. Findings – This analysis of the most advisable patent strategies may allow its users to identify the best strategy in the given circumstances. The main patent strategies are: offensive, defensive and leveraging strategy. Research implications/limitations – This analysis may be of importance not only for researchers dealing with technology and intellectual property management but also for firms willing to efficiently capture the value of their patent rights. A limitation of this literature review is the relatively small number of empirical studies in this area of strategic management. Originality/value/contribution – This paper fills the research gap of the strategic choices left to managers in high-tech firms. The originality and value of this paper stem from the comprehensive analysis of patent strategies. Each of the presented strategies has their pros and cons in a given situation, illustrated by the presented cases. The choice between them should be made taking into account the enumerated factors.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies