The research deals with the influence of inquiry-based science education (IBSE) implementation into science instruction in the 3rd grade of elementary school on the levels of pupils’ knowledge and science process skills. The research sample consisted of 395 pupils and 170 primary education teachers. The main research method was a pedagogical experiment. Other research methods were non-standardized didactic tests, observation and a questionnaire. The obtained results showed that the pupils’ science process skills increased in the experimental group due to the influence of IBSE. The research results may contribute to the effective implementation of this educational concept in the instruction of natural sciences at elementary schools, with the assumption of increasing pupils’ scientific literacy in international measurements.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00