Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Edukacja medialna w realiach konkurencyjnej demokracji

Tytuł:
Edukacja medialna w realiach konkurencyjnej demokracji
Media education in the reality of the competitive democracy
Autorzy:
Ślósarz, Anna
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/521322.pdf
Data publikacji:
2016
Wydawca:
Uniwersytet Pedagogiczny im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie
Tematy:
edukacja medialna
demokracja konkurencyjna
szkolna edukacja
instytucje, samorządy
organizacje pozarządowe
podstawa programowa
media education
competitive democracy
school education
institutions, local
authorities
NGO
curriculum
Źródło:
Annales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis. Studia de Cultura; 2016, 8, 2 "Cyfrowa humanistyka"; 141-157
2083-7275
Język:
polski
Prawa:
CC BY: Creative Commons Uznanie autorstwa 4.0
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Edukacja medialna w krajach demokracji konkurencyjnej podlega cyklicznym zmianom wprowadzanym przez kolejne elity władzy. Kongres Edukacji Medialnej służył integracji wysiłków podejmowanych przez podmioty instytucjonalne, edukacyjne, rządowe i pozarządowe. Rekomendacje dotyczyły rozumienia kompetencji medialnych, potrzebnych działań i wprowadzania nowych technologii. Między pierwszym i drugim Kongresem Edukacji Medialnej wprowadzono elektroniczne podręczniki i podstawy programowe, odbyto wybory prezydenckie i samorządowe, podejmowane były inicjatywy w zakresie kształcenia nauczycieli. Przygotowano też ustawę o mediach publicznych i strategię wdrażania szerokopasmowego Internetu do szkół.

Media education in a competitive democracy countries is subject to cyclical changes. They are implemented by the consecutive power elite. Media Education Congress served the integration of efforts undertaken by: institutional entities, educational, governmental and non-governmental organizations. Recommendations relate to the understanding of media competence, the necessary actions and the introduction of new technologies. After the Congress electronic textbooks and curricula were introduced, and initiatives in the field of teacher education were taken. Also the law on public media and strategy for implementing broadband Internet to schools has been prepared.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies