This paper aims to generate a clear understanding of Pakistan’s important attributes and their direct and indirect influence via perceived destination images on international tourists’ intentions to visit for a holiday. It employed quantitative research methods through the use of a correlation research design. Both direct and indirect effects of destination attributes on visit intentions were examined and a self-administered online survey was distributed across several social media platforms. The results of multiple regression analysis revealed that landscape, services, local attitudes toward tourists, safety and risk, sport and special events were found to be statistically significant predictors of such intentions. However, all the destination attributes were found to have an indirect influence on international tourists via the perceived destination image of Pakistan.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00