Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Examining tourists’ intentions to participate in tea tourism. An emerging market context

Tytuł:
Examining tourists’ intentions to participate in tea tourism. An emerging market context
Autorzy:
Dutta, Enakshi
Soodan, Vishal
Jassal, Tajinder
Jain, Anurag
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/52053651.pdf
Data publikacji:
2023
Wydawca:
Uniwersytet Łódzki. Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego
Tematy:
attitude
destination
infrastructure
small tea growers
sustainability
Źródło:
Turyzm; 2023, 33, 2; 145-156
0867-5856
2080-6922
Język:
angielski
Prawa:
CC BY-NC-ND: Creative Commons Uznanie autorstwa - Użycie niekomercyjne - Bez utworów zależnych 4.0
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Tea tourism, a growing niche segment within the broader realm of culinary and cultural tourism, has gained prominence as an emerging market opportunity. This study investigates the factors influencing tourists’ intentions towards tea tourism. The research uses the stimulus-organism-response (S-O-R) framework, incorporating variables like destination credibility, authenticity, destination image, attitude and an intention to visit tea tourism destinations. Data from 392 domestic tourists were analyzed using structural equation modelling (CB-SEM). Key findings underscore the importance of factors such as destination image, tea-related knowledge and prior tea tourism experiences in shaping tourists’ intentions. This research not only contributes to the emerging tea tourism market but also offers valuable insights for destination marketers, policymakers and tea industry stakeholders. Understanding these influencing factors can help tailor marketing strategies and offers to make tea tourism destinations more appealing, thus supporting sustainable growth in this burgeoning industry. Ultimately, this study sheds light on the preferences of tourists seeking immersive tea experiences and guides efforts to develop and promote tea-related tourism experiences effectively.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies