Rozważania na temat kapitału ludzkiego zaprezentowane w artykule koncentrują się
głównie na ocenie istotności tego zasobu przedsiębiorstwa mogącego być kluczowym
źródłem osiągnięcia przewagi konkurencyjnej na danym rynku. Opisane aspekty kapitału
ludzkiego zostały omówione w odniesieniu do charakterystyki sektora bankowego.
Na polskim rynku usług bankowości detalicznej największe podmioty odnotowują stały
wzrost liczby nowych klientów. Banki prowadzą działalność w zmiennym otoczeniu,
wymagającym ciągłej rywalizacji z konkurentami. Dodatkowo, rosnąca świadomość
zarządzania własnymi finansami wśród społeczeństwa, wiąże się z dostarczaniem nowych
produktów i usług, które będą na tyle atrakcyjne, aby spełniać coraz większe
oczekiwania klientów. Głównym celem artykułu jest ocena tego, czy kapitał ludzki może stanowić istotny zasób przedsiębiorstwa na rynku usług bankowości detalicznej, przyczyniający
się do osiągnięcia przewagi konkurencyjnej. Metodą badawczą zastosowaną
w niniejszym artykule był zogniskowany wywiad grupowy przeprowadzony wśród
użytkowników usług bankowych.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00