Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Restrukturyzacja kolei w Wielkiej Brytanii ze szczególnym uwzględnieniem modelu zarządzania franczyzowego

Tytuł:
Restrukturyzacja kolei w Wielkiej Brytanii ze szczególnym uwzględnieniem modelu zarządzania franczyzowego
Autorzy:
Kohnke, Paulina
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/518122.pdf
Data publikacji:
2019
Wydawca:
Uniwersytet Gdański. Wydział Ekonomiczny
Tematy:
prywatyzacja
franczyza
transport kolejowy
franczyzowy model zarządzania
restrukturyzacja
Źródło:
Zeszyty Studenckie Wydziału Ekonomicznego „Nasze Studia”; 2019, 9; 14-26
1731-6707
Język:
polski
Prawa:
Wszystkie prawa zastrzeżone. Swoboda użytkownika ograniczona do ustawowego zakresu dozwolonego użytku
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Główną przyczyną prywatyzacji kolei w Wielkiej Brytanii był nieefektywny i generujący straty system kolejowy zarządzany przez państwo. Rząd brytyjski zachęcony wynikami wcześniej przeprowadzonych prywatyzacji przedsiębiorstw użyteczności publicznej. zdecydował się na przeprowadzenie restrukturyzacji branży kolejowej. Proces ten rozpoczął się w 1993 roku i został ukończony w 1997 r. wraz z utworzeniem 25 spółek przewozów pasażerskich Train Operating Company (TOC). Proces prywatyzacji był bardzo kontrowersyjny w tamtym czasie i nadal jest a jego sukces jest przedmiotem wieloletniej dyskusji. Główne tematy debaty odnoszą się do tego, czy proces osiągnął główne cele, jakim jest zwiększenie poziomu inwestycji, wydajności i zadowolenia klientów, przy jednoczesnym zmniejszeniu kosztów ponoszonych przez podatników. W pracy został poruszony ważny aspekt, jakim jest nastawienie społeczeństwa wobec franczyzowego modelu zarządzania. Rozważania zostały poparte danymi statystycznymi.

This article concerns the impact of privatisation to the functioning of the railway. It describe the way In which transfer of management affects on development of british rail. Does the promises government made before privatisation has been fulfilled. The author explains the rules of the functioning of franchise system in rail industry. The paper focuses also on the problem of attitude of society towards franchised model of management. Consideration were endorsed by statistical data.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies