Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Disclosure on corporate and NGO cooperation in Poland – coming out or a low profile approach?

Tytuł:
Disclosure on corporate and NGO cooperation in Poland – coming out or a low profile approach?
Poziom ujawnień korporacji i organizacji pozarządowych odnośnie do współpracy w zakresie działań filantropijnych w Polsce
Autorzy:
Waniak-Michalak, Halina
Michalak, Jan
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/515436.pdf
Data publikacji:
2016
Wydawca:
Stowarzyszenie Księgowych w Polsce
Tematy:
corporate social responsibility
NGOs
reporting
disclosure
collaboration
społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstwa
organizacje pozarządowe
ujawnienia
raportowanie
współpraca
Źródło:
Zeszyty Teoretyczne Rachunkowości; 2016, 88(144); 163-181
1641-4381
2391-677X
Język:
angielski
Prawa:
CC BY-NC-ND: Creative Commons Uznanie autorstwa - Użycie niekomercyjne - Bez utworów zależnych 4.0
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The first aim of the paper is to answer the question regarding the scope of the information on philanthropic cooperation revealed by corporations and charitable organizations in a transition country. We explore the findings from the content analysis of disclosures of 41 corporations and 82 foundations. The results showed that the scope of disclosure on corporate and NGO collaborations is small on both sides. The second objective of the paper is to explore the reasons of the small scope of disclosure on corporations’ and NGOs’ collaborations. In order to achieve the second aim, we extended our analysis through interviews with CSR managers and directors of foundations. Firstly, some managers adopt the stance that when there is no legal requirements or even voluntary guidelines (like GRI Guidelines), no further disclosure on collaboration is necessary. Moreover, the managers of corporations tend to follow the materiality rule in voluntary disclosure and reveal information only in projects with the biggest budgets and/or major social impact. NGOs do not see the benefits for them in publishing detailed information about their collaboration with companies.

Pierwszym celem artykułu jest odpowiedź na pytanie badawcze, jaki jest zakres ujawnianych informacji o współpracy korporacji i organizacji pozarządowych w Polsce. Dla realizacji tego celu zostały przeprowadzone badania ilościowe w formie analizy treści. Źródłem informacji wykorzystanych w badaniu są strony internetowe korporacji, fundacji oraz raporty społecznej odpowiedzialności. W badaniu wykorzystano ujawnienia 41 korporacji i 82 fundacji. Drugim celem artykułu jest zbadanie przyczyn niskiego poziomu ujawnień informacji o współpracy korporacji i organizacji nienastawionych na zysk. Aby osiągnąć drugi cel, zostały przeprowadzone wywiady z menedżerami CSR w korporacjach i z dyrektorami wybranych fundacji. Niektórzy menedżerowie wskazali, że jeśli nie ma obowiązkowych wymagań, ujawnienia dobrowolne nie są konieczne. Ponadto podstawą do podjęcia decyzji o ujawnieniu informacji jest jej istotność i tylko projekty, na które korporacje wydają duże kwoty środków pieniężnych lub projekty o wysokim wpływie społecznym są odpowiednio opisywane. Organizacje pozarządowe nie dostrzegają natomiast korzyści z ujawnień odnośnie do współpracy z korporacjami.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies