Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Business partner vs. bean counter. Do the personality traits of accounting students meet contemporary business requirements?

Tytuł:
Business partner vs. bean counter. Do the personality traits of accounting students meet contemporary business requirements?
Partner biznesowy a „liczykrupa”. Czy cechy osobowościowe studentów rachunkowości spełniają współczesne wymagania biznesowe?
Autorzy:
Meier, Jan-Hendrik
Esmatyar, Walid
Sarpong, Claudia
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/515368.pdf
Data publikacji:
2019
Wydawca:
Stowarzyszenie Księgowych w Polsce
Tematy:
Myers-Briggs Type Indicator
accounting students
personality types
traits
bean counter
business partner
MBTI
studenci księgowości
typy osobowości
cechy
liczykrupa
partner biznesowy
Źródło:
Zeszyty Teoretyczne Rachunkowości; 2019, 104(160); 103-127
1641-4381
2391-677X
Język:
angielski
Prawa:
CC BY-NC-ND: Creative Commons Uznanie autorstwa - Użycie niekomercyjne - Bez utworów zależnych 4.0
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The accountant’s role is subject to the scientific discourse as a fundamental paradigm change takes place, moving away from the traditional “bean counter” image towards a “business partner” of the management (Pickering, Byrnes, 2016; Richardson et al., 2015; Sorensen, 2009). As far back as 1981, Jacoby pointed out that the personality traits of a “bean counter” do not correspond to the requirements of the practice, e.g. strong soft skills and interdisciplinary qualities (Jacoby, 1981; Briggs et al., 2007). It can be observed that for decades, predominantly the “bean counter” type has continued to opt for a career in accounting (Briggs et al., 2007). The present study confirms the dominance of “bean counter” types in accountancy by applying the Myers-Briggs Type Indicator (MBTI) with undergraduate business students and shows that there is still no significant change observable. The analysis shows that business students are significantly more frequently extroverted, thinking, and judging than the overall population. The accounting students among them are more sensing and thinking. Specific differences can be observed between the individual majors. As a result, the talent pool for the accounting profession is more likely to have “bean counters” than “business partners”.

Rola księgowego podlega dyskursowi naukowemu jako fundamentalna zmiana paradygmatu, która odchodzi od tradycyjnego wizerunku „liczykrupyˮ w kierunku „partnera biznesowegoˮ kierownictwa (Pickering, Byrnes, 2016; Richardson et al., 2015; Sorensen, 2009). Już w 1981 roku Jacoby wskazał, że cechy osobowości „liczykrupyˮ nie odpowiadają wymogom praktyki, np. silne umiejętności miękkie i cechy interdyscyplinarne (Jacoby, 1981; Briggs i in., 2007). Można zaobserwować, że przez dziesięciolecia głównie typ „liczykrupyˮ decydował się na karierę w księgowości (Briggs et al., 2007). Przeprowadzone badanie potwierdza dominację typów „liczykrupyˮ w księgowości w wyniku zastosowania wskaźnika typu Myers-Briggs (MBTI) w kontekście studentów biznesowych studiów licencjackich i pokazuje, że nadal nie zaobserwowano istotnej zmiany. Z analizy wynika, że studenci biznesowi są znacznie częściej ekstrawertyczni, rozumni i oceniający niż cała populacja. Studenci rachunkowości są szczególnie wrażliwi i myślący. Konkretne różnice można zaobserwować między poszczególnymi kierunkami studiów. W rezultacie pula talentów w zawodzie księgowego jest bardziej prawdopodobna w przypadku „liczykrupyˮ niż w przypadku „partnerów biznesowychˮ.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies