The present paper presents various social influence techniques – practices aimed at increasing the likelihood that people will comply with requests, persuasion and suggestion they are addressed with. It describes sequential techniques (‘foot-in-the-door’, ‘door-in-the-face’, ‘foot-in-the-face’,’ low ball’) as well as techniques based on cognitive mechanisms (‘that’s not all’, ‘even a penny helps’, ‘dialogue involvement’) or on emotional mechanisms (‘induction of guilt’, 'embarrassment’, ‘fear-then-relief’). The paper also presents examples of using the above mentioned techniques with special focus on some which were taken from political life.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00