Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Polityka równościowa w edukacji. W trosce o (nie)harmonijny rozwój dziecka (cz. 3)

Tytuł:
Polityka równościowa w edukacji. W trosce o (nie)harmonijny rozwój dziecka (cz. 3)
The Equality Policy in Education. In the Interest of (in)harmonious Child Development (part 3)
Autorzy:
Kunicka, Małgorzata
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/514304.pdf
Data publikacji:
2015
Wydawca:
Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie. Wydział Teologiczny
Tematy:
Harmonious development
Gender mainstreaming
Integral vision of ahuman being
Harmonijny rozwój
Integralna wizja człowieka
Źródło:
Kultura – Media – Teologia; 2015, 20; 88 - 103
2081-8971
Język:
polski
Prawa:
Wszystkie prawa zastrzeżone. Swoboda użytkownika ograniczona do ustawowego zakresu dozwolonego użytku
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The obligatory implementation of gender mainstreaming in education in connection with certain legal regulations, referring first to the lexical aspect of the phenomenon (definition of gender, gender identity, family) and then to consequent legislation, evokes many emotions. It is commonly acceptable to prevent violence, to aim at gender equality and equal opportunities. It is also indisputable that a human being is determined, except for biology, by the social and cultural context. What evokes emotions is the new vision of a human being, femininity and masculinity as well as marriage and family. The equality policy does not only refer to equality, but also demands „substantial” equality of a woman and a man in the meaning of uniformity by „deconstruction” of the bipolar, hierarchical gender order until multiplicity of genders is obtained with equal values and equal rights.

Obowiązkowe realizowanie w edukacji gender mainstreaming, w związku z niektórymi uregulowaniami prawnymi, dotyczącymi najpierw leksykalnej strony zjawiska (definicja płci, tożsamości płciowej, rodziny), a potem konsekwentnym prawodawstwem, wzbudza wiele emocji. Jest powszechnie aprobowane przeciwdziałanie przemocy, dążenie do równouprawnienia płci i wyrównywanie szans. Pozostaje również bezdyskusyjne uznanie, że człowieka określa, poza biologią, także kontekst społeczny i kulturowy. Emocje wzbudza nowa wizja człowieka, kobiecości i męskości oraz małżeństwa i rodziny. Polityka równościowa nie dotyczy wyłącznie równouprawnienia, ale domaga się równości „substancjalnej” kobiety i mężczyzny w znaczeniu jednakowości poprzez „dekonstrukcję” dwubiegunowego, hierarchicznego porządku płci aż do osiągnięcia równowartościowej i równouprawnionej wielości płci.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies