КОРРЕКЦИОННО-РАЗВИВАЮЩИЙ ПОТЕНЦИАЛ КОММУНИКАТИВНОГО МОДЕЛИРОВАНИЯ ЛИЧНОСТНЫХ КОНСТРУКТОВ ПОДРОСТКОВ Correction and developing potential of the communicative modelling of teenagers’ personality constructs Korekta i rozwój potencjału w zakresie komunikowania: modelowanie osobowościowe, konstrukty, nastolatkowie
В статье представлена функциональная модель коммуникативного моделирования рациональных личностных конструктов подростков в специально спроектированных условиях учебно-воспитательного процесса. Рассмотрены теоретико-методологические кон-
цепты реализации данной модели в контексте системно-интегративной научной парадигмы
и генетико-моделирующего метода. Стратегическим вектором организации процесса моде-
лирования личностных конструктов выбран формат рефлексивно-диалогического взаимо-
действия в системе «педагог – подросток». Эмпирическая часть исследования представляет результаты анализа коррекционно-развивающего потенциала моделирования личностного профиля подростков в образовательном пространстве.
W artykule przedstawiono funkcjonalny model modelowania komunikatywnego konstruktów racjonalnych osobowości nastolatków w warunkach specjalnie zaprojektowanego procesu
edukacyjnego. Omawiamy teoretyczne i metodologiczne koncepcje realizacji tego modelu w kontekście
systemowo-integracyjnym naukowego paradygmatu i metody modelowania genetycznego.
Czynnik strategiczny w organizacji konstruktów osobistych symulacji wybrano na podstawie interakcji odblaskowej dialogicznej w formacie: system „nauczyciel–nastolatki”. Część empiryczna pracy przedstawia wyniki analiz naprawczego rozwoju potencjalnego nastolatków modelowania profili osobowości w przestrzeni edukacyjnej.
The article presents a functional model of communicative modelling of teenagers’ rational
personality constructs under the specially designed conditions of the educational process. The
theoretical and methodological concepts of the implementation of this model in the context of the
system and integrative scientific paradigm and genetic and modelling method were considered. The
format of the reflective and dialogical interaction in the system “teacher–teenager” has been selected
as the strategic vector of organization of the process of modelling personal constructs. The empirical part of the study presents the results of the analysis of correlation and developmental potential of the personality profile modelling of teenagers in the educational space.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00