Retoryka muzyczna baroku na przykładzie Psalmu XIII op. 27 Johannesa Brahmsa The Musical Rhetoric of the Baroque on the Example of Johannes Brahms’ Psalm XIII Op. 27
The musical style of Johannes Brahms has long been known as influenced by music of the earlier epochs. Its references to techniques, forms and genres of the Renaissance and Baroque music and the elaborate use of the counterpoint were frequently analysed by musicologists. Less often, however, the potential relationship between word and music shaped by the rhetoric in the Baroque music was studied, something which was somewhat forgotten in the Romanticism. Brahms’ fascination with the past, which led the composer to study the 18th-century musical literature and treatises, enabled him to recognise many interesting aspects of the Baroque music. Like Bach and his contemporaries, Brahms used rhetorical figures in his early sacred works, e.g. Psalm XIII Op. 27.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00