MEDIA WOBEC FAKE NEWSÓW – MOTYWY KREOWANIA, PRZYJMOWANE POSTAWY, PODEJMOWANE DZIAŁANIA THE MEDIA ATTITUDE TOWARDS FAKE NEWS – THE MOTIVES CREATED, ACTIONS ADOPTED AND STEPS TAKEN AFTER PUBLICATION
The article is devoted to reflection on the attitudes of professional media (especially
the news media) towards false information (fake news). The aim of the analysis was to
establish the motives behind the creation and dissemination of such information by the
media, as well as actions and attitudes adopted after its publication. The findings were
presented based on an analysis of various cases of fake news, mainly from the political
sphere. The author points out that similar media deal with fake news in a similar way
assuming the same actions and attitudes. The way the media behave also shows an instrumental
approach to fake news as a means or a tool to achieve a certain goal.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00