The paper is dedicated to an aspect of territorial marketing which is called region branding. It focuses on the branding of the lubelskie voivodship. The Lubelskie is clas-sified in the public discourse as one of the „inherently backward” regions in Eastern Poland. As such, it has been subject to discursive stigmatization and institutional dis-crimination. Its case exemplifies processes of orientalism that were triggered in the country after the systemic change and – concerning the regions – reinforced after the institutionalization of new „big” regions in 1999. In the paper, the official strategy of branding Lubelskie is analyzed. The aim is to identify the ways in which the stigma of its „eastern backwardness” is treated in order to produce a new, positive and attractive image of this region to be promoted and sold as its competitive brand.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00