Tytuł pozycji:
Kapłan – sługa Bożego Miłosierdzia
- Tytuł:
-
Kapłan – sługa Bożego Miłosierdzia
The Priest, Minister of Divine Mercy
Der Priester – Diener der göttlichen Barmherzigkeit
Prêtre – serviteur de la miséricorde de Dieu
- Autorzy:
-
Wanat, Zbigniew
- Powiązania:
-
https://bibliotekanauki.pl/articles/511807.pdf
- Data publikacji:
-
2014
- Wydawca:
-
Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie
- Źródło:
-
Studia Theologica Varsaviensia; 2014, 52, 2; 83-102
0585-5594
- Język:
-
polski
- Prawa:
-
Wszystkie prawa zastrzeżone. Swoboda użytkownika ograniczona do ustawowego zakresu dozwolonego użytku
- Dostawca treści:
-
Biblioteka Nauki
-
Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Miłosierdzie Boże wobec człowieka objawia się nade wszystko
w przebaczaniu grzechów. Z woli Chrystusa dokonuje się ono przez posługę kapłana w sakramencie pokuty i pojednania. W 30 rocznicę publikacji adhortacji apostolskiej Jana Pawła II Reconciliatio et paenitentia niniejsza refleksja ukazuje trzy komplementarne aspekty działania kapłana jako sługi Bożego miłosierdzia. Najpierw autor wskazuje na znaczenie przepowiadania ewangelicznego orędzia o miłosierdziu Bożym.
Następnie omawia udzielanie przebaczenia w sakramencie pokuty i pojednania, w szczególności podkreśla potrzebę budzenia zaufania. Na koniec podkreśla znaczenie osobistego świadectwa kapłana-spowiednika, który jest także penitentem.
Above all, God’s mercy manifests itself in the forgiveness of sins. By
the will of Christ it is expressed in the ministry of the priest in the sacrament
of penance and reconciliation. On the 30th anniversary of the
publication of Pope John Paul II’s apostolic exhortation Reconciliatio
et paenitentia, this article presents three complementary aspects of the
priest’s ministry as a servant of the Divine Mercy. First, the author concentrates
on the significance of the preaching of the Gospel message of
God’s mercy. Next, he discusses the sacrament of penance and reconci-liation and the granting of absolution. In particular, he emphasizes the need of inspiring trust. Finally, he points out the necessity of personal example set by the priest-confessor, who is a penitent too.