Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Rozwój technologii cyfrowych a wykluczenie społeczne osób 65 plus

Tytuł:
Rozwój technologii cyfrowych a wykluczenie społeczne osób 65 plus
Development of Digital Technologies and Social Exclusion of People Aged 65+
Autorzy:
Hejduk, Irena
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/509518.pdf
Data publikacji:
2016
Wydawca:
Akademia Finansów i Biznesu Vistula
Tematy:
technologie cyfrowe
procesy wirtualizacji
wykluczenie cyfrowe
paradygmaty zarządzania
digital technologies
virtualisation processes
digital divide
management paradigms
Źródło:
Zeszyty Naukowe Uczelni Vistula; 2016, 46(1) Ekonomia X. Pracownicy wiedzy 65 plus - nowe szanse (czy kontrowersje) wobec wyzwań współczesności; 64-78
2353-2688
Język:
polski
Prawa:
Wszystkie prawa zastrzeżone. Swoboda użytkownika ograniczona do ustawowego zakresu dozwolonego użytku
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Coraz bardziej przyspieszająca rewolucja w obszarze multimediów i towarzyszące jej procesy wirtualizacji zmieniają wiele obszarów działalności przedsiębiorstwa. Poszukuje się źródeł przewag konkurencyjnych w takich obszarach, jak: dostęp do informacji, wiedzy, relacje z klientami oraz partnerami biznesowymi. Te nowe technologie, nazywane często technologiami cyfrowymi, w diametralny sposób zmieniają nie tylko sposób i paradygmaty zarządzania współczesnym przedsiębiorstwem, ale mają wpływ na oczekiwania pracodawców i wymagania w zakresie wiedzy, umiejętności i kompetencji pracowników. Całe grupy społeczeństw wychowane w innych warunkach i edukowane w odmiennej rzeczywistości nie są w stanie sprostać wymaganiom kompetencyjnym współczesnych organizacji. Rodzi się specyficzny typ wykluczenia społecznego nazywanego często wykluczeniem cyfrowym.

The more and more accelerating revolution in the area of multimedia and accompanying it processes of virtualisation change many areas of enterprise’s activities. There are sought sources of competitive advantages in such areas as access to information, knowledge, relationships with customers and business partners. These new technologies, often called digital technologies, have been radically changing not only way and paradigms of management of the contemporary enterprise but they affect employers’ expectations and requirements in the field of employees’ knowledge, skills and competence. Entire groups of societies brought up under different conditions and educated in the different reality are not able to cope with the competence requirements of contemporary organisations. There is emerging a specific type of social exclusion often called digital divide.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies