Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Małopolski szlak winny – droga od pomysłu do produktu turystycznego

Tytuł:
Małopolski szlak winny – droga od pomysłu do produktu turystycznego
Małopolska Wine Route – Way From Idea to Tourist Product
Autorzy:
Kruczek, Zygmunt
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/509496.pdf
Data publikacji:
2018
Wydawca:
Akademia Finansów i Biznesu Vistula
Tematy:
Małopolska
winnice
szlak
produkt turystyczny
vineyards
trail
tourist product
Źródło:
Zeszyty Naukowe Uczelni Vistula; 2018, 60(3) Turystyka IV; 130-142
2353-2688
Język:
polski
Prawa:
Wszystkie prawa zastrzeżone. Swoboda użytkownika ograniczona do ustawowego zakresu dozwolonego użytku
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
W artykule przedstawiono turystykę winiarską (enoturystyka) jako formę turystyki kulturowej. Na tym tle opisano proces powstawania nowego produktu turystycznego, jakim jest „Małopolski Szlak Winny”. Opisano etapy powstawania szlaku, przedstawiono potencjał małopolskich winnic, sformułowano także założenia do promocji szlaku. W artykule omówiono problemy komercjalizacji szlaku oraz przedstawiono perspektywy rozwoju winiarstwa i turystyki winiarskiej w regionie Małopolski. Praca oparta jest na inwentaryzacji winnic i ich zasobów oraz na badaniach terenowych, związanych z określeniem stopnia rozwoju usług dla turystów w winnicach należących do szlaku. Badania te realizowano w formie wywiadów i obserwacji. Analizie poddano m.in. organizacje degustacji, prowadzenie punktów sprzedaży oraz współpracę z organizatorami turystyki. Przeprowadzone badania pozwoliły na stwierdzenie, że winiarski potencjał Małopolski należy do największych w skali kraju, natomiast szlak winny nie przeszedł jeszcze pełnego procesu komercjalizacji. Rosnące zainteresowanie turystyką winiarską pozwala na postawienie wniosku, że winnice i szlak winny stały się nową atrakcją turystyczną regionu, a proces formowania enoturystycznego produktu jest zaawansowany.

The article presents wine tourism (enotourism) as a form of cultural tourism. Against this background, the process of creating a new tourist product, the “Małopolska Wine Route”, is described. The stages of trail formation are described, the potential of Małopolska region vineyards is presented, and the assumptions for the promotion of the route have been formulated. The article discusses the problems of commercialization of the route and presents perspectives for the development of wine growing and wine tourism in the Małopolska region. The work is based on an inventory of vineyards and their resources, as well as on field research related to the determination of the development of services for tourists in vineyards belonging to the route. These studies were carried out in the form of interviews and observations. The analysis included tasting organizations, sales points and cooperation with tour operators. The conducted research allowed to state that the wine potential of Małopolska is one of the largest in the country, while the wine route has not yet passed the full commercialization process. The growing interest of wine tourism allows us to conclude that the vineyards and the route have become a new tourist attraction of the region, and the process of forming the enotourism product is advanced.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies