Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Internetowa rzeczywistość podatkowa

Tytuł:
Internetowa rzeczywistość podatkowa
Internet Fiscal Reality
Autorzy:
Sokołowska, Renata
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/509458.pdf
Data publikacji:
2017
Wydawca:
Akademia Finansów i Biznesu Vistula
Tematy:
podatki
transakcje elektroniczne
strona internetowa
działalność gospodarcza
statystyka podatkowa
taxes
electronic transactions
website
business activity
tax statistics
Źródło:
Zeszyty Naukowe Uczelni Vistula; 2017, 55(4) Ekonomia XIV; 189-197
2353-2688
Język:
polski
Prawa:
Wszystkie prawa zastrzeżone. Swoboda użytkownika ograniczona do ustawowego zakresu dozwolonego użytku
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Wraz z rozwojem Internetu nastąpił również wzrost liczby transakcji elektronicznych. W artykule podjęto próbę pokazania, w jaki sposób należy opodatkować transakcje elektroniczne, a także jak opodatkować dochody uzyskane z samego prowadzenia strony, np. z zamieszczania reklam. Zwrócono uwagę na opóźnioną reakcję prawodawstwa, które często nie nadąża za rozwojem technologicznym. Całość wzbogacono o liczne dane pochodzące z badań rynku elektronicznego oraz opinii publicznej w zakresie oceny komunikacji elektronicznej z urzędami skarbowymi. Warto podkreślić, że w ostatnich latach coraz więcej podatników korzysta z tej formy komunikacji. Administracja skarbowa wręcz zachęca zarówno osoby fizyczne, jak i prawne do tej formy składania deklaracji podatkowych i wysyłania pism urzędowych.

Together with the Internet development, there also took place the growth on the number of electronic transactions. In her article, the author attempted to show how to tax electronic transactions as well as how to tax incomes gained from the very keeping the website, e.g. from placement of advertisements. She paid attention to the delayed reaction of legislation which often lags behind the technological progress. The whole body of the study is supplemented with numerous data originating from electronic market and public opinion research as regards assessment of electronic communication with tax offices. It is proper to emphasise that in the last years more and more taxpayers make use of this form of communication. The tax authorities even encourage both natural and legal persons to use this form of submitting tax returns and sending official letters.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies