Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Niezależność zarządcy infrastruktury kolejowej w świetle orzecznictwa Trybunału Sprawiedliwości Unii Europejskiej

Tytuł:
Niezależność zarządcy infrastruktury kolejowej w świetle orzecznictwa Trybunału Sprawiedliwości Unii Europejskiej
The independence of railway infrastructure managers in the jurisprudence of the Court of Justice of the European Union
Autorzy:
Gołąb, Łukasz
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/508326.pdf
Data publikacji:
2014
Wydawca:
Uniwersytet Warszawski. Wydawnictwo Naukowe Wydziału Zarządzania
Tematy:
transport kolejowy
sektor transportu kolejowego
regulacja transportu kolejowego
zarządzanie infrastrukturą kolejową
niezależność zarządcy infrastruktury kolejowej
prawo Unii Europejskiej;
Trybunał Sprawiedliwości Unii Europejskiej
rail transport
rail transport sector
regulation of rail transport
management of railway infrastructure
independence of infrastructure managers
European Union law,
Court of Justice of the European Union
Źródło:
internetowy Kwartalnik Antymonopolowy i Regulacyjny; 2014, 3, 7; 68-82
2299-5749
Język:
polski
Prawa:
CC BY: Creative Commons Uznanie autorstwa 3.0 PL
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Począwszy od 2010 r. można zaobserwować wzmożoną aktywność Komisji Europejskiej w zakresie oceny procesu wdrażania przez państwa członkowskie dyrektyw UE z zakresu prawa transportu kolejowego. Aktywność ta zaowocowała wniesieniem przez Komisję do Trybunału Sprawiedliwości Unii Europejskiej szeregu skarg przeciwko państwom członkowskim, które – zdaniem Komisji – naruszyły określone obowiązki implementacyjne. Niniejszy artykuł omawia sprawy rozpatrywane przez Trybunał w kontekście wynikających z orzecznictwa TSUE wymagań w zakresie niezależności zarządców infrastruktury kolejowej

It is noticeable that the European Commission has recently increased its activities with respect to the evaluation of the national implementation process of European Rail Transport Law. As a result, the Commission has submitted a number of claims to the Court of Justice of the European Union against those Member States which – in the opinion of the EC – have infringed their obligations to implement the relevant EU provisions. The following article discusses a number of cases examined by the Court of Justice in the context of the requirements on the independence of infrastructure managers arising from EU jurisprudence

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies