Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Operatorzy open-accessowi – nowe zjawisko w pasażerskim transporcie kolejowym w Unii Europejskiej

Tytuł:
Operatorzy open-accessowi – nowe zjawisko w pasażerskim transporcie kolejowym w Unii Europejskiej
Open-access operators – a new phenomenon in railway passenger transport in the European Union
Autorzy:
Król, Marcin
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/508294.pdf
Data publikacji:
2016-04-30
Wydawca:
Uniwersytet Warszawski. Wydawnictwo Naukowe Wydziału Zarządzania
Tematy:
transport kolejowy
przewozy pasażerskie
open-access
open-access operator
railway transport
passenger transport
Źródło:
internetowy Kwartalnik Antymonopolowy i Regulacyjny; 2016, 5, 2; 70-77
2299-5749
Język:
polski
Prawa:
CC BY: Creative Commons Uznanie autorstwa 3.0 PL
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Celem artykułu jest przedstawienie coraz częściej spotykanego w kolejowych przewozach pasażerskich w UE zjawiska tzw. operatorów (przewoźników) open-accessowych (open-access operators). W artykule zostali oni zdefiniowani jako przedsiębiorstwa kolejowe, które (1) są nowymi graczami na rynku, (2) dokonują przewozów, które nie są subsydiowane w żadnej formie przez władze publiczne jakiegokolwiek szczebla oraz (3) konkurują z rywalami „na torach”. W części pierwszej nakreślono kontekst analizy. W części drugiej zaprezentowano aktualny zasięg występowania operatorów open-accessowych w UE. Część trzecią poświęcono sformułowaniu wniosków dla konkurencji wynikających z dotychczasowych doświadczeń w tym zakresie.

The objective of this paper is to present an increasingly widespread phenomenon in railway passenger transport in the EU – open-access operators. They are defined as railway undertakings which (1) are newcomers to the market, (2) their operations are not subsidized by public authorities (of whatever level) and (3) they compete with their rivals “on the tracks”. The first section of the paper shows the context of the analysis. The second presents the extent of this phenomenon in the European Union. The third section focuses on formulating conclusions for competition resulting from prior experiences in this field.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies