Artykuł prezentuje najistotniejsze przepisy mające na celu zwiększenie konkurencyjności w sektorze transportu kolejowego w Polsce. W pracy omówiono strukturę rynku i zaprezentowano tendencje na nim zachodzące. Istotną częścią pracy jest unbundling, zasada dostępu stron trzecich oraz niezależność regulatora w sektorze transportu kolejowego, jakim jest Prezes UTK. Autor wskazał czynniki, z powodu których rozwój kolei następuje wolniej niż w innych konkurencyjnych rodzajach transportu, zwłaszcza transportu drogowego. Artykuł przedstawia również bariery wejścia na rynek.
The article presents vital rules meant to increase competitiveness in the rail transport sector in Poland outlining both market structure and its development tendencies. Among the key parts of this paper are: unbundling, the rule of 3rd party access, as well as the independence of the Chairman of the Rail Transport Authority. The Author specifies which major factors result in the slower development of railways in comparison to other competitive means of transport, especially road transport as well as considers relevant entry barriers.
Key words: competition, rail transport sector, passenger, regulation, entry barriers.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00